ארגון המורים

ארגון המורים בישראל

הסתדרות המורים

הסתדרות המורים בישראל

Advertisements

אם ישנו משהו שרבים מסכימים עליו, הרי שהוא העובדה כי המורים עובדים קשה ומגיע להם סל של הטבות. העבודה היא חייכם, ובמקרה הזה – אתם מורים. לאחר ולצד שעות הפעילות שלכם במסגרת העבודה בבית הספר, אתם גם אנשים פרטיים שרוצים לחיות וליהנות. ארגון המורים והסתדרות המורים הינם שני גופים שונים, המציעים לכם לצטרף אליהם מתוקף תפקידכם כמורים בישראל. ההחלטה במי לבחור? שייכת רק לכם, תוך שאף גוף לא מחייב אתכם להצטרף אליו.

 ההחלטה באיזה גוף לבחור אמנם לא פשוטה, אך אפשר בהחלט להפוך אותה לפשוטה יותר בעת שאתם מתחשבים בפרמטרים הבאים:

·        דמי החברות החודשיים/שנתיים

·        ההטבות הניתנות לכם

·        המלצות/השמצות מקולגות שלכם

·        חיבור רגשי שלכם לאג’נדה של כל גוף

 על מנת שיהיה לכם קל יותר לבחור, לפניכם השוואה קצרה בין ההטבות הניתנות במסגרת הסתדרות המורים וארגון המורים:

דמי החברות – כמה תשלמו עבור כל ארגון?

הדבר הראשון שמעסיק רבים (ובצדק), הוא העלות של דמי החברות. אז כמה אתם עתידים לשלם? כל עוד תבחרו בארגון המורים, יהיה עליכם להיפרד כ-58 שקלים לחודש עבור החברות בגוף. מנגד, הסתדרות המורית לא נוקבת במחיר פיקס לכל המורים, אלא בתשלום יחסי בהתאם לתלוש השכר. החישוב מתבצע על פי 0.95% מהמשכורת ברוטו, כאשר דמי החברות לא יעלו על 59 שקלים ולא יהיו קטנים מכ-35 שקלים. 

כרטיסי האשראי – "אשמורת 360" אל מול "תמורה"

·        תמורה – כרטיס האשראי של ארגון המורים (ובנוסף, ישנו כרטיס חבר + כרטיס ההטבות)

·        אשמורת 360 – כרטיס האשראי של הסתדרות המורים

 גם ארגון המורים וגם ההסתדרות, מציעים לחברים כרטיס אשראי ייחודי המזכה אתכם בשלל הטבות משתנות. ניתן לזהות דברים משותפים בין הכרטיסים, לדוגמא: פטור מתשלום דמי שימוש עבור הכרטיס. עוד דבר זהה הוא הנחה בסך של כ-5% על מגוון רחב של מוצרים ושירותים מבתי עסק שונים, כל עוד נעשה שימוש בכרטיס החבר.

 

אילו הטבות נחשבות טובות יותר? רק אתם תחליטו. במקרה הזה, כדאי בהחלט להיכנס לאתר של הארגון ושל ההסתדרות, ולבצע השוואה בין ההטבות השונות. איך תדעו איזה גוף מציע לכם הטבות שוות יותר? נסו לחשב את הוצאות הבילויים והפנאי שלכם, ובעיקר – להבין על מה אתם מוציאים את הכסף. כך לדוגמא: אם הבילוי המועדף עליכם הוא בילוי במסעדות ובבתי קפה, בדקו מה נותן לכם כל גוף ואיך הוא יכול להוזיל לכם עלויות. ארגון המורים לדוגמא, מציע הנחה של כ-25% על כל חשבון שיצא לכם בשלל מסעדות ובתי קפה בישראל.

 

 

מה העמיתים שלכם למקצוע אומרים?

אם טרם הצטרפתם בחייכם לארגון או להסתדרות, יהיה כדאי מאד שתאספו המלצות ממורים ותיקים יותר. סביר מאד להניח כי עובדים אתכם מורים שהיו חברים גם בארגון וגם בהסתדרות, כך שהם יודעים להמליץ לכם איזה גוף מציע את ההטבות המשתלמות והמפנקות ביותר. עליכם לזכור כי מלבד ההטבות, כל גוף שואף לייצג אתכם כמורים על הצד הטוב ביותר, ולפעול למען קידום מעמדכם, קידום ההוראה בישראל ושיפור התנאים והשכר שלכם.

לסיכום, רגע לפני שאתם מצטרפים לארגון או להסתדרות, קחו בחשבון את הדברים הבאים:

·        העלות החודשית (עד כמה היא משתלמת לכם)

·        אופי ההטבות והתאמתן לאורח החיים שלכם

·        לקטו המלצות מעמיתים ובדקו מהי שביעות רצונם מהגופים השונים

 

רשימת חנויות ומותגים של כרטיס הטבות ארגון המורים והסתדרות המורים

Advertisements
Advertisements
דילוג לתוכן